Co pohání Laru Croft v The Rise of the Tomb Raider?

2. října 2015 v 21:19 | Týna :)
Ahoj, přeložila jsem vám článek, který jsem našla na IGN a měl by být o tom, co vlastně nutí jít Laru dál. Předem upozorňuji, že ne vše dává zas tak dokonalý smysl, protože jsem se to nesnažila překládat vyloženě slovo od slova, ale snad to pomůže těm, kteří se v angličtině tolik nevyznají :-).
































Kompletní překlad najdete v celém článku


Po tříhodinovém hraní Rise of the Tomb Raider toho o charakteru Lary Croft vím víc, než jsem se o něm dozvěděl v průběhu necelých dvaceti let. Na začátku svých dobrodružstvích je ještě stále mladá, ale byl učiněn velký pokrok v prozkoumávání její psychologie. Co jí žene kupředu? Co Laru nutí, aby se znovu a znovu vrhala do situacích, při kterých jí jde o život?

Neznamená to, že by Lara byla jen nezajímavý charakter. Existuje zde obrovská rozmanitost a více podívané než kdy dřív. Po více než třech hodinách hraní jsem zdolal horu, prozkoumal vlky zamořené jeskyně, prolezl zamrzlou byzantskou galéru, oprášil si svou řečtinu, skoro se utopil a zbyl čas i na boj s medvědem. I když je to bezesporu pokračovaní rebootu z roku 2013, připadá mi celá hra mnohem "sebejistější" co se týče struktury a rozsahu.

V samotném úvodu hry jsem s Larou zdolával sibiřskou horu s jejím přítelem jménem Jonah. Jak jsme lezli, zasáhla nás prudká bouře a sníh okolo nás začal řádit. Lara nevyhnutelně padá a co následuje, je sled lezení po ledu, houpání se na laně a skoky v poslední chvíli. Efektivně to slouží jako tutorial level (pozn. level, ve kterém se naučíte hru ovládat), ve kterém jsem se dozvěděl o Lařiných rozmanitých navigačních schopností v situacích, kdy byla pod extrémním tlakem. Vypadá to pozoruhodně, ale nakonec to přece jen není tak originálních v žánru akčních her v režimu třetí osoby. Co ale následuje, tuto hru dokonale odděluje od okázalého stereotypu.

Lara nakonec z hory spadne a mezitím, co její osud visí na vlásku, vidíme flashback. Lara je doma a dohledává si informace o její příští výpravě. Papíry jsou poházené všude po pokoji. Po událostech první hry se zdá, že se z Lary stalo něco jako menší celebrita. Je na obálce britského bulváru s názvem "Další šílený Croft". Pokračuje ve výzkumu svého otce, což zahrnovalo objevení polohy Prorokovy hrobky, která - podle Lary - ukrývá "hmatatelný důkaz o nesmrtelné duši". Nakonec každý uvěřil, že Lařin otec, Richard Croft, měl jen bludy, ale Lara také zažila věci, pro které neexistuje vědecké vysvětlení, a je rozhodnuta dokázat, že měl její otec pravdu a očistit tak jeho reputaci.

Zajímavostí je, že mezitím, co Lara provádí výzkum, navšítíví jí žena jména Anna. Očividně je to bývalá milenka Richarda Crofta a někdo, komu na Laře skutečně záleží. Nabídne jí, aby se vrátila zpět do sídla Croftů, jejího rodného domu, a nenechat se tak zničit svou posedlostí stejně, jako se tomu stalo u Richarda. Navzdory Anninu úsilí, se scéna uzavírá s Lařinými slovy "Já Prorokovu hrobku najdu."Je to docela sekvence - Lara od ničeho neutíká, žádné budovy se neřítí k zemi - ale je to jedna z těch nejefektivnějších, co jsem kdy hrál. Obratně to doplňuje Lařinu psychologii, kterou jsme dlouho znali.

Jak je známo, reboot z roku 2013 nám příliš hrobek nepředstavil. Je to něco, co bylo zmíněno jednou nebo dvakrát v době od svého vydání, ale v Rise of the Tomb Raider se hrobky objevují téměř okamžitě. Scéna se mění na severozápadní hranici, a po letmé přestřelce s místní milicí, Lara objevuje vstup do Prorokovy hrobky. Co následuje, je úžasné: jsou zde hádanky, které musíte rozluštit a příšerné pasti, kterým se raději vyhněte. Lara překládá starořecké monolity a prohlíží si náboženské fresky. Je zde i místo, kde Lara musí proplavat vodou zaplavenou katakombou a málem se utopí. Je to mocná retrospektiva k raným Tomb Raider hrám, kde nebylo příliš znepokojivých momentů, při kterých by se Lara topila. Je to vše, co byste očekávali z Tomb Raiderovské (pozn. to je hezký slovo, co? :D) zkušenosti. A je to tady, spolu s pavučinami a škorpióny, kde se Tomb Raider cítí jako doma a odlišuje se tak od běžných her v režimu třetí osoby.

Prorokova hrobka je nicméně soběstačný úsek. Až to skončí, vracíme se zpět na Sibiř a odhalujeme, co se stalo Laře po jejím pádu z hory. Je zraněná, ale není ohrožena na životě. Tady hra dostává do režimu, který je více provázán s rebootem. Sibiř funguje velmi podobně jako ostrov v první hře. Je obsáhlá, ale není to ten pravý otevřený svět, který je mnohem více strukturován, Lara tady cestuje od jednoho tábořiště k dalšímu. Fungují stejně jako v první hře: Lara může rychle cestovat mezi jednotlivými lokacemi a použít je ke zvýšení své úrovně a vylepšení svého vybavení, arzenálu a schopností. Příležitostně se svět otevírá a dovoluje vám větší prozkoumání. Po mapě jsou skryty volitelné (pozn. dobrovolné - nemáte povinnost je navštívit) hrobky a mnoho jeskyní k prozkoumání, ale do některých můžete vstoupit jen s určitým vybavením, které Lara později získá. Rise of the Tomb Raider podporuje "zpětné vyhledávání" a odměny pro Lařinu zvídavost.

Po třech hodinách hraní to není možné říct na jistotu, ale úspěch Rise of the Tomb Raider by mohl záviset na harmonii svého dřívějšího důrazu na plížení, přežití a vyrábění, zároveň je to více struktorováno a jsou zde hrobky, u kterých musíte řešit hádanky. Tomb Raider (pozn. 2013) bylo dobrodružství, které udělalo skvělou práci ve vylepšování spostu aspektů v možnosti vlastní volby přesto, že možná ztratilo něco ze své osobitosti, kterou za minulá léta získalo. Rise of the Tomb Raider staví na pevném základě. Představuje hrobky a rozvijí průzkum, který připomíná zkušenost z klasických Tomb Raider her, ale je to obnovený zřetel na Lařinu osobnost a objevování Lařiných vnitřních démonů a tužeb, které jí pohánějí, díky čemu mě ta hra velmi chytla. Nalezení něčeho nového pro charakter, který tady byl 19 let, není jednoduché, ale vypadá to, že Rise of the Tomb Raider to našel.
_______________________________________________________________

Originál: HTTP
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama
     free counters